Η παρούσα εργασία στο Excel αποτελεί σαφώς εργασία του Εργαστηρίου Πληροφορικής, αλλά παράλληλα και μια ευκαιρία διερεύνησης στατιστικών στοιχείων της Eurostat σχετικά με την εκπαίδευση στην Ευρώπη, δεδομένου ότι ο τομέας αυτός με ενδιαφέρει άμεσα, καθώς φοιτώ στο Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
Μελετώντας, λοιπόν, τον αριθμό των φοιτητών που εισέρχονται στη τριτοβάθμια εκπαίδευση των ευρωπαϊκών χωρών και ταυτοχρόνως αποχωρούν από αυτή κατά τις περιόδους απο το 2000 ως και το 2006 (Mobility of students in Europe-Tertiary Education/http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tps00064&plugin=1 ), παρατήρησα ότι ενώ στην πλειονότητα των χωρών τα ποσοστά είναι υψηλά και υπάρχει σχετικά μεγάλη κινητικότητα, στην Ελλάδα τα ποσοστά μειώνονται δραματικά απο χρονιά σε χρονιά. Ενώ, δηλαδή, το 2000 ο αριθμός των εισακτέων κυμαίνονταν στο 59,6%, το 2006 δεν ξεπέρασε το 40%. Παράλληλα σε κάποιες χώρες, όπως στην Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία, ενώ τα ποσοστά κατα την περίοδο αυτή παρέμεναν σταθερά, εξακολουθούσαν να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Η οικονομική κρίση και η δυσλειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες και κυρίως σε ό,τι αφορά τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και η ελλιπής παροχή φοιτητικής και γενικότερα εκπαιδευτικής μέριμνας αποτελούν προφανώς σοβαρές αιτίες αυτής της τραγικής, όπως θα τη χαρακτήριζα εγώ, κατάστασης.
Μελετώντας, λοιπόν, τον αριθμό των φοιτητών που εισέρχονται στη τριτοβάθμια εκπαίδευση των ευρωπαϊκών χωρών και ταυτοχρόνως αποχωρούν από αυτή κατά τις περιόδους απο το 2000 ως και το 2006 (Mobility of students in Europe-Tertiary Education/http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tps00064&plugin=1 ), παρατήρησα ότι ενώ στην πλειονότητα των χωρών τα ποσοστά είναι υψηλά και υπάρχει σχετικά μεγάλη κινητικότητα, στην Ελλάδα τα ποσοστά μειώνονται δραματικά απο χρονιά σε χρονιά. Ενώ, δηλαδή, το 2000 ο αριθμός των εισακτέων κυμαίνονταν στο 59,6%, το 2006 δεν ξεπέρασε το 40%. Παράλληλα σε κάποιες χώρες, όπως στην Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία, ενώ τα ποσοστά κατα την περίοδο αυτή παρέμεναν σταθερά, εξακολουθούσαν να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Η οικονομική κρίση και η δυσλειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες και κυρίως σε ό,τι αφορά τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και η ελλιπής παροχή φοιτητικής και γενικότερα εκπαιδευτικής μέριμνας αποτελούν προφανώς σοβαρές αιτίες αυτής της τραγικής, όπως θα τη χαρακτήριζα εγώ, κατάστασης.
ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | |||||||
geo\time | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 |
Belgium | 7,8 | 8 | 8 | 9 | 9,3 | 9,4 | 9 |
Bulgaria | 8,4 | 10,8 | 14,1 | 17,7 | 20,8 | 21,9 | 22,8 |
Czech Republic | 3,3 | 3,8 | 4,4 | 5 | 5,4 | 5,7 | 6,6 |
Denmark | 4,9 | 4,7 | 4,8 | 5 | 5,1 | 5 | 5,5 |
Germany | 34,1 | 35,8 | 37,4 | 39,7 | 40,8 | 46,2 | 57,9 |
Estonia | 1,4 | 1,9 | 1,9 | 2 | 2,3 | 2,5 | 2,9 |
Ireland | 16 | 13,8 | 13,3 | 14 | 16,3 | 17,9 | 27,7 |
Greece | 59,6 | 58,4 | 49 | 47,2 | 45,6 | 40 | 36,9 |
Spain | 20,5 | 21,3 | 20,8 | 21,6 | 21 | 20,3 | 23,3 |
France | 34,6 | 35,5 | 35,1 | 36,7 | 38,5 | 41,2 | 47,2 |
Italy | 30,5 | 30,4 | 29,3 | 30,1 | 30,8 | 30,5 | 34,8 |
Cyprus | 7,3 | 7,5 | 11,9 | 15 | 17,2 | 19,7 | 17 |
Latvia | 1,1 | 1,4 | 1,4 | 2 | 2,1 | 2,3 | 2,9 |
Lithuania | 2,3 | 2,8 | 3,3 | 4 | 4,4 | 5,1 | 6,1 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου